29 maart 2006

Das Coca Cola Experiment


Na een tip van Niek, die wel eens van iemand gehoord had dat vastgeroeste motoronderdelen weer mooi glimmend en soepel draaien na een Coca Cola bad, besloot ik de Blick ook maar eens in de cola te dompelen; op de bovenste foto zie je hem in een pan met 4 liter cola borrelen (met de letters erbovenuit stekend, natuurlijk). Ik kon me zelf ook nog wel iemand herinneren die zijn muziekinstrument er altijd mee schoonmaakte, dus het leek me het proberen waard, hoewel typemachine goeroe Polt er nog nooit van gehoord had.
Na twee dagen en nachten geweekt te hebben haalde ik hem er vol spanning en verwachting uit, maar het resultaat was teleurstellend: alle vastzittende schroeven zitten nog steeds vast en glimmender is hij er niet van geworden; ook niet nadat de cola eraf was gespoeld...
Dit was vóór het cola-experiment. (foto boven)

En dit erná (na de cola er ook weer afgespoeld te hebben). Geen verschil dus, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Omdat veel schroeven zoals gezegd nog steeds muurvast zitten, wordt ik beperkt in waar ik overal al dan niet bij kan komen. Gelukkig kreeg ik de schroefjes die de toetsen op hun plek houden wel los en dus ben ik gisteravond gelijk begonnen met het eruit priegelen van de toetsen, wat op zich nog best meevalt, ik had namelijk erger verwacht. Zoals je op de fotos kan zien zijn ze ontzettend verroest, dus de enige remedie is: schuren. Ook hier een vóór en ná - foto. Ik heb nu drie toetsen geschuurd; dus nog iets van 25 te gaan (een hoop werk!).

Ah, ik zie dat ik nog geen ´ná-foto´ heb, alleen ééntje van voor het schuren. Morgen dus dan maar.

Geen opmerkingen: